ZÁSADY PŘÍPRAVY DAT 

Akceptovatelná datová média

  • E-mail - jednotlivě, nebo zabalené do ZIP/RAR (maximálně 10 MB), větší data lze zaslat přes Úschovnu
  • FTP - přístupové údaje zašleme na vyžádání

Akceptovatelné formáty souborů

  • kompozitní PDF
  • EPS
  • CDR
  • TIFF
  • JPEG
  • kompletně sbalené složky včetně vazeb, soubory INDD a AI

Barevnost

  • CMYK - jediný možný barevný prostor pro dodání dat
  • Černá barva – pro získání intenzivní černé doporučujeme nastavení složení 50/50/0/100
  • Konkrétní barevnost požadovaná zákazníkem – je nutné dodat barevný nátisk nebo cromalin
    Vždy je nutno dodat akceptovatelný barevný výjezd pro kontrolu barevnosti a správnosti obsahu. V případě jeho absence nenese společnost Luna ateliér s.r.o. odpovědnost za nevyhovující kvalitu výstupu.

Příprava grafického obsahu

  • V případě použití 2-bit písma nebo písma počeštěného programem Eurofonter převeďte všechny texty do křivek. Postscriptová písma a písma Type 1 vždy nahrát v samostatném adresáři s sebou. Jako pojistka však každopádně poslouží kompletní převod písem do křivek.
  • Soutisky musí být vždy bez přetisků.
  • Spad (nasílení motivu za ořezovou/výsekovou cestou) - 5mm u standardních motivů.
  • Spad u motivů s tunely atd. až několik cm – doporučujeme konzultaci před přípravou grafiky.
  • Pro display systémy a mobilní prezentační systémy prosíme dodávat data dle dohody s naším obchodníkem.
  • Jak připravit data na prezentační systémy Expolinc naleznete ZDE.

Příprava tvarového ořezu grafiky

Motiv by měl být nasílen o spad (cca 5mm). Ořezová cesta musí být uzavřená křivka např. tvořená ručně perem, s minimálním možným počtem bodů/uzlů (ne tedy křivka vytvořená rychlonástrojem či převodem bitmapy na vektor). Vše dodat ve formátu PDF a to takto:

  • 1. strana PDF – grafika s ořezovou cestou
  • 2. strana PDF – grafika bez ořezové cesty
  • 3. strana PDF – samostatná ořezová cesta

Doporučené rozlišení

  • pro tisky využité v interiéru doporučujeme cca 150-1200 dpi (1:1)
  • pro tisky s využitím v exteriéru doporučujeme cca 100-600 dpi (1:1)
  • pro billboardy, velké reklamní plachty a megaboardy postačí cca 40 dpi

V případě nedodržení některého z výše uvedených bodů, které bude mít za následek vícepráce, budou tyto naúčtovány dle platných cen. Přepracování dat může také způsobit posunutí předem domluveného termínu zhotovení zakázky.